Klatreveggen

Velkommen til Klatreveggen:)

Klatreveggen er en 3-6 års avdeling med plass til 18 barn og 6 voksne, hvorav 4 faste, 1 lærling og 1 miljøressurs.

Vårt fokus er å skape trygghet for barna, og dette gjør vi ved å ha faste rutiner som morgensamling, barnas valg og vi bruker dagstavle som gir barna mulighet til å se hvilke aktiviteter de har i vente fra morgenen av.

Vi bruker ASK (alternativ og supplerende kommunikasjon) som består av piktogram og tegn til tale.

De voksne har ansvar for at barna blir møtt med omsorg og annerkjennelse, slik at de får følelsen av tilhørighet og trygghet i felleskapet. Vennskap er ett viktig fokus i barnegruppa “Hvordan være en god venn”?

Ellers i hverdagen tilbyr vi gymaktiviteter i gymsal, bading og går turer i skog og mark.